donderdag 12 april 2018

Eenvoudig 3D-modellen in Windows 10 bekijken zonder een app te openen

ik was al langer op zoek naar een manier om 3D modellen gemakkelijk te bekijken zonder ze te openen in een specifieke modelweergave software zoals Windows 3D Builder of Cura (ik weet dat het geen model viewer is maar dat is waarvoor ik het gebruikte).Het blijkt dat je het kunt doen met een Microsoft-app uit hun store genaamd "Mixed Reality Viewer". Het toont een interactief model in het Windows Explorer Preview Panel aan de rechterkant zonder een programma te laden Tot dusver heb ik het met .STL / .OBJ / 3MF getest en deze werken perfect.. Het enige rottige is dat je de software als de standaard viewer moet instellen om te laten werken. Dit heeft geen invloed op mijzelf, omdat ik mijn modellen meestal in Slic3r sleep / laat vallen in plaats van ze direct te openen. Maar ik begrijp dat sommige mensen hun standaardinstelling misschien niet willen veranderen. maar goed dit is dus ideaal om in je Explorer te kijken zonder elke file te openen...

Geen opmerkingen:

MY Arduino 3D printed Eye